Termeni și condiții

I. DISPOZIȚII GENERALE

  1. Prezentele condiții generale de vânzare (denumite în continuare „condiții generale“) sunt emise în conformitate cu § 1751 și următoarele ale Legii nr. 89/2012, Codul Civil (denumit în continuare „Codul Civil“).

Botan shop s.r.o.
CUI: 05518296
Cod TVA: CZ05518296
Cu sediul în Prostřední Bludovice 522, Horní Bludovice, 739 37, Republica Cehă
Înregistrată la Registrul Comerțului condus de Tribunalul Comercial Ostrava, Secțiunea C, Registrul 67873

Date de contact:
email: info@pantofidansatori.ro
www.pantofidansatori.ro

  1. Prezentele condiții generale reglementează drepturile și obligațiile reciproce ale vânzătorului și ale persoanei fizice care încheie un contract de vânzare în afara activității sale comerciale, ca și consumator, sau în cadrul activității sale comerciale (denumită în continuare „cumpărător“) prin intermediul interfeței web disponibile pe pagina de internet www.pantofidansatori.ro (denumită în continuare „magazin online“).

  2. Dispozițiile condițiilor generale fac parte integrantă din contractul de vânzare-cumpărare. Acordurile diferite din contractul de vânzare-cumpărare au prioritate față de dispozițiile acestor condiții generale.

  3. Acești termeni și condiții și contractul de cumpărare sunt în limba română.

II. INFORMAȚII DESPRE PREȚURI

  1. Informațiile despre produse, inclusiv prețurile fiecărui produs și principalele caracteristici, sunt afișate la fiecare produs în catalogul magazinului online. Prețurile produselor sunt exprimate cu TVA inclus, toate taxele și costurile aferente returului produselor, dacă acestea nu pot fi returnate prin poștă în mod obișnuit. Prețurile produselor sunt valabile atât timp cât sunt afișate în magazinul online. Această dispoziție nu exclude încheierea unui contract de vânzare în condiții negociate individual.

  2. Toate prezentările produselor din catalogul magazinului online au caracter informativ, iar vânzătorul nu este obligat să încheie un contract de vânzare pentru aceste produse.

  3. În magazinul online sunt afișate informații despre costurile legate de ambalare și livrare a produselor. Aceste informații se aplică numai în cazul în care produsele sunt livrate în teritoriul Republicii Cehe.

  4. Discount-urile asupra prețului de cumpărare nu pot fi cumulate, decât dacă vânzătorul și cumpărătorul convin altfel.

III. COMANDA ȘI ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE VÂNZARE

  1. Costurile suportate de cumpărător pentru utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță în legătură cu încheierea contractului de vânzare (costuri de internet, costuri pentru apeluri telefonice) sunt suportate de către cumpărător. Aceste costuri nu diferă de tariful standard.

  2. Cumpărătorul poate plasa comanda prin următoarele modalități:

  • prin contul său de client, dacă s-a înregistrat anterior în magazinul online,

  • completând formularul de comandă fără înregistrare.

  1. La plasarea comenzii, cumpărătorul alege produsele, cantitatea, metoda de plată și modalitatea de livrare.

  2. Înainte de trimiterea comenzii, cumpărătorul poate verifica și modifica datele introduse. Comanda este transmisă vânzătorului prin apăsarea butonului „TRIMITE COMANDA“. Datele din comandă sunt considerate corecte de către vânzător. Condiție pentru validitatea comenzii este completarea tuturor datelor obligatorii din formularul de comandă și confirmarea de către cumpărător că a luat cunoștință de aceste condiții generale.

  3. Imediat după primirea comenzii, vânzătorul trimite cumpărătorului confirmarea primirii comenzii pe adresa de email introdusă de cumpărător. Această confirmare constituie încheierea contractului. Confirmarea este însoțită de condițiile generale actualizate ale vânzătorului. contractul de vânzare-cumpărare este încheiat prin confirmarea comenzii de către vânzător pe adresa de email a cumpărătorului.

  4. În cazul în care vânzătorul nu poate îndeplini una dintre cerințele menționate în comandă, va trimite cumpărătorului o ofertă modificată pe adresa sa de email. Oferta modificată constituie o nouă propunere de contract de vânzare și contractul este încheiat prin acceptarea acestei oferte modificate de către cumpărător, care trimite confirmarea către adresa de email a vânzătorului, conform acestor condiții generale.

  5. Toate comenzile primite de la vânzător sunt obligatorii. Cumpărătorul poate anula comanda până când primește confirmarea primirii comenzii de la vânzător. Anularea comenzii poate fi făcută telefonic sau prin email la datele de contact ale vânzătorului menționate în aceste condiții generale.

  6. În cazul unei erori tehnice evidente din partea vânzătorului privind afișarea prețului produsului în magazinul online sau pe durata comenzii, vânzătorul nu este obligat să livreze produsul la acest preț evident greșit. Vânzătorul va informa cumpărătorul fără întârziere și va trimite o ofertă modificată pe adresa de email a cumpărătorului. Oferta modificată constituie o nouă propunere de contract și contractul este încheiat prin acceptarea acestei oferte de către cumpărător, prin trimiterea confirmării pe adresa de email a vânzătorului.

IV. CONTUL DE CLIENT

  1. Pe baza înregistrării cumpărătorului efectuate în magazinul online, cumpărătorul poate accesa contul său de client. Din contul său, cumpărătorul poate plasa comenzi. Cumpărătorul poate comanda și fără înregistrare.

  2. La înregistrarea în contul de client și la plasarea comenzii, cumpărătorul este obligat să furnizeze date corecte și adevărate. Datele introduse în contul de client trebuie actualizate de cumpărător ori de câte ori se modifică. Datele furnizate de cumpărător sunt considerate corecte de către vânzător.

  3. Accesul la contul de client este protejat prin nume de utilizator și parolă. Cumpărătorul este obligat să păstreze confidențialitatea informațiilor necesare accesului în contul său. Vânzătorul nu este responsabil pentru eventualele abuzuri ale contului de către terți.

  4. Cumpărătorul nu este autorizat să permită utilizarea contului său de client de către terți.

  5. Vânzătorul poate anula contul de client, în special dacă acesta nu este folosit o perioadă lungă sau dacă cumpărătorul încalcă obligațiile din contractul de vânzare-cumpărare sau din aceste condiții generale.

  6. Cumpărătorul este informat că accesul la contul de client poate să nu fie disponibil continuu, în special din cauza lucrărilor de întreținere a echipamentului hardware sau software al vânzătorului sau al terților.

V. CONDIȚII DE PLATĂ ȘI LIVRARE

  1. Prețul produselor și eventualele costuri legate de livrare pot fi plătite de cumpărător astfel:

  • Plata prin transfer bancar fără numerar în contul vânzătorului 

  • Plata fără numerar cu cardul bancar

  • Plata fără numerar prin transfer în contul vânzătorului prin intermediul platformei de plată GoPay

  • Plata ramburs în numerar la predarea mărfii

  1. Cumpărătorul este obligat să plătească împreună cu prețul și costurile de ambalare și livrare, conform înțelegerii. Dacă nu este specificat altfel, prețul include și costurile de livrare.

  2. La plata în numerar sau ramburs, prețul se plătește la primirea produsului. La plata fără numerar, prețul este scadent în 7 zile de la încheierea contractului.

  3. La plata fără numerar, cumpărătorul trebuie să menționeze simbolul de plată transmis de vânzător după încheierea contractului. Plata este considerată efectuată în momentul în care suma este în contul vânzătorului.

  4. Vânzătorul nu solicită avans sau plată anticipată. Aceasta nu afectează prevederile privind plata prețului înainte de livrare.

  5. La plata prin platformă de plăți electronice, cumpărătorul urmează instrucțiunile furnizorului de plăți.

  6. Plata este considerată efectuată în momentul în care suma este în contul vânzătorului.

  7. Vânzătorul poate cere plata integrală a prețului înainte de livrare, mai ales dacă cumpărătorul nu confirmă comanda.

  8. Conform legii privind evidența veniturilor, vânzătorul trebuie să emită bon fiscal și să înregistreze vânzarea online.

  9. Produsele sunt livrate la adresa indicată de cumpărător.

  10. Alegerea modului de livrare se face în momentul comenzii.

  11. Costurile de livrare sunt indicate în comandă și confirmare. Dacă se solicită o altă modalitate specială de livrare, cumpărătorul suportă riscurile și costurile suplimentare.

  12. Dacă livrarea trebuie repetată din cauza cumpărătorului sau efectuată altfel decât a fost convenit, acesta suportă costurile suplimentare.

  13. La primirea produsului, cumpărătorul trebuie să verifice integritatea ambalajului și să raporteze orice defect curierului. Dacă ambalajul este deteriorat, cumpărătorul poate refuza primirea.

  14. Vânzătorul este plătitor de TVA și emite factură conform legii, care va fi trimisă electronic.

  15. Proprietatea asupra produsului trece la cumpărător după plata integrală și preluarea produsului. Riscul de deteriorare trece la cumpărător la preluare.

  16. Prețurile includ TVA.

VI. DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT

  1. Cumpărătorul care a încheiat contractul ca persoană fizică, în afara activității sale comerciale, are dreptul să se retragă.

  2. Termenul de retragere este de 14 zile de la:

  • primirea produsului,

  • primirea ultimei livrări, dacă sunt mai multe produse sau livrări,

  • primirea primei livrări în cazul livrărilor periodice.

  1. Cumpărătorul nu poate să se retragă în cazul:

  • serviciilor prestate cu acordul său explicit înainte de expirarea termenului,

  • bunurilor al căror preț depinde de fluctuații financiare,

  • livrării de băuturi alcoolice cu preț dependent de piață,

  • bunurilor personalizate, perisabile sau deteriorabile,

  • bunurilor sigilate care au fost desfăcute și nu pot fi returnate din motive de igienă,

  • înregistrărilor audio/video sau software-ului a cărui sigiliu a fost încălcat,

  • publicațiilor periodice,

  • conținutului digital livrat electronic cu acord prealabil și consimțământ pentru renunțare la dreptul de retragere,

  • și alte cazuri prevăzute de lege.

  1. Pentru respectarea termenului, cumpărătorul trebuie să trimită declarația de retragere în termen.

  2. Poate folosi formularul-model pus la dispoziție de vânzător. Declarația se trimite pe email sau poștă vânzătorului, care confirmă primirea.

  3. Cumpărătorul trebuie să returneze bunurile în 14 zile de la retragere și suportă costurile de returnare, chiar dacă bunurile nu pot fi trimise prin poștă obișnuită.

  4. Vânzătorul restituie toate sumele primite în cel mult 14 zile de la retragere, în aceeași modalitate, sau alta cu acordul cumpărătorului.

  5. Dacă cumpărătorul a ales o modalitate de livrare mai scumpă decât cea mai ieftină oferită, se restituie doar costul celei mai ieftine.

  6. Vânzătorul nu este obligat să restituie sumele până când nu primește bunurile înapoi sau dovada expedierii.

  7. Consumatorul este responsabil pentru deprecierea bunurilor cauzată de o utilizare necorespunzătoare.

VII. DREPTURILE DIN VIZIUNEA DEFECTELOR

  1. Vânzătorul garantează cumpărătorului că bunurile nu au defecte la momentul preluării. În special, vânzătorul garantează că, la momentul preluării:

  • bunurile au proprietățile convenite, iar dacă nu există convenție, au proprietățile descrise de vânzător sau așteptate de cumpărător,

  • bunurile sunt potrivite scopului declarat de vânzător sau uzual,

  • bunurile corespund calității sau eșantionului convenit,

  • cantitatea, măsura sau greutatea bunurilor sunt corespunzătoare,

  • bunurile respectă cerințele legale.

  1. Dacă defectul apare în 6 luni de la preluare, se consideră că era deja prezent la preluare. Cumpărătorul poate revendica defectul în termen de 24 luni (sau o garanție mai lungă, dacă este specificată). Excepții: bunuri vândute cu reducere pentru defect, uzură normală, bunuri uzate conform gradului, bunuri cu defecte previzibile.

  2. În caz de defect, cumpărătorul poate solicita:

  • înlocuirea cu un produs nou

  • repararea

  • o reducere corespunzătoare a prețului

  1. Cumpărătorul poate rezilia contractul dacă:

  • bunul are un defect esențial,

  • defectele apar repetat și împiedică folosirea bunului,

  • există un număr mare de defecte.

  1. Vânzătorul trebuie să accepte reclamația în orice locație posibilă, inclusiv sediul. Este obligat să emită un document scris cu confirmarea și conținutul reclamației și modul de soluționare.

  2. Vânzătorul decide asupra reclamației imediat sau în maxim 3 zile lucrătoare, excluzând timpul necesar expertizei. Soluționarea completă trebuie să fie în 30 zile, dacă nu se convine altfel. Trecerea termenului este considerată încălcare gravă și dă dreptul cumpărătorului să rezilieze.

  3. Vânzătorul va informa cumpărătorul în scris cu privire la rezultatul soluționării reclamației.

  4. Dreptul din defecte nu se aplică dacă cumpărătorul a cunoscut defectul sau l-a cauzat.

  5. În caz de reclamație justificată, cumpărătorul poate cere despăgubiri pentru cheltuielile aferente în termen de o lună după expirarea garanției.

  6. Cumpărătorul alege modalitatea de reclamație.

  7. Drepturile și obligațiile legate de defecte sunt reglementate de Codul Civil și Legea protecției consumatorilor.

VIII. LIVRARE

  1. Părțile pot comunica orice corespondență în scris și prin email.

  2. Cumpărătorul trimite corespondența la email-ul vânzătorului specificat în condițiile generale, iar vânzătorul la email-ul cumpărătorului din cont sau comandă.

IX. REZOLVAREA LITIGIILOR EXTRAJUDICIARE

  1. Pentru rezolvarea litigiilor cu consumatorii, autoritatea competentă este Oficiul pentru Protecția Consumatorilor (Česká obchodní inspekce), sediul: Provozní 5491/1, 722 00 Ostrava-Třebovice. Site: https://adr.coi.cz/en. Platforma online: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

  2. Centrul European pentru Consumatori Cehia, sediul: Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, site: http://www.evropskyspotrebitel.cz, este punct de contact conform Regulamentului UE nr. 524/2013 privind soluționarea litigiilor online.

  3. Vânzătorul este autorizat să vândă pe baza licenței comerciale. Controlul se face de autoritatea competentă. Oficiul pentru Protecția Consumatorilor supraveghează respectarea legii privind protecția consumatorilor.

X. TRIMITEREA MESAJELORE COMERCIALE ȘI STOCAREA COOKIE-URILOR

Cumpărătorul este de acord cu stocarea cookie-urilor pe calculatorul său. Dacă cumpărătorul poate face cumpărături și contractele vânzătorului pot fi îndeplinite fără stocarea cookie-urilor, acesta poate oricând retrage consimțământul pentru stocarea cookie-urilor.

XI. DISPOZIȚII FINALE

  1. Toate acordurile între vânzător și cumpărător sunt guvernate de legislația Republicii Cehe. Dacă relația contractuală conține un element internațional, părțile sunt de acord că relația este reglementată de legea cehă. Aceasta nu afectează drepturile consumatorilor conform legislației obligatorii.

  2. Vânzătorul nu este legat față de cumpărător prin niciun cod de conduită conform § 1826 alineatul 1 litera e) din Codul Civil.

  3. Toate drepturile asupra site-ului vânzătorului, inclusiv drepturile de autor asupra conținutului, designului, fotografiilor, graficii, mărcilor înregistrate și altor elemente, aparțin vânzătorului. Este interzisă copierea, modificarea sau utilizarea site-ului fără acordul vânzătorului.

  4. Vânzătorul nu răspunde pentru erorile cauzate de intervenția terților sau utilizarea site-ului în mod neadecvat. Cumpărătorul nu trebuie să utilizeze metode ce ar afecta negativ funcționarea site-ului sau să efectueze activități care ar permite accesul neautorizat la software-ul site-ului.

  5. Cumpărătorul preia riscul schimbării circumstanțelor conform § 1765 alineatul 2 din Codul Civil.

 

Aceste condiții generale de vânzare intră în vigoare la data de 25 mai 2025.